WebQuest jest przewidziany do zrealizowania w ciągu 3 miesięcy. Ma charakter interdyscyplinarny. Wymaga współpracy nauczycieli podstaw przedsiębiorczości i informatyki. Na organizację pracy proponuję poświęcić 2 godziny lekcyjne z podstaw przedsiębiorczości i 2 godziny lekcyjne
z informatyki. Następnie uczniowie pracują sami, zebrane materiały przesyłają nauczycielom zgodnie
z ustalonym podziałem pracy.Na podsumowanie i przygotowanie WebQuestu do prezentacji również proponuję przeznaczyć po dwie godziny lekcyjne.
z informatyki. Następnie uczniowie pracują sami, zebrane materiały przesyłają nauczycielom zgodnie
z ustalonym podziałem pracy.Na podsumowanie i przygotowanie WebQuestu do prezentacji również proponuję przeznaczyć po dwie godziny lekcyjne.
Umiejętność planowania przedsięwzięć oraz zdobywania wiedzy marketingowej, finansowej, organizacyjnej w każdej dziedzinie życia.
Cele szczegółowe:
Uczeń / słuchacz potrafi:
- Ocenić własne predyspozycje i zainteresowania oraz przeanalizować potrzeby rynku, traktując je jako przesłani wyboru działalności gospodarczej.
- Dokonać wyboru pomysłu na działalność gospodarczą z wykorzystaniem zdobytej wcześniej wiedzy o procesie podejmowania decyzji.
- Dokonać wyboru instytucji i zaplanować sposób z korzystania z jej usług.
- Zdecydować o formie organizacyjno-prawnej firmy i uzasadnić jej wybór.
- Gromadzić informacje o rynku i wykorzystać je do podejmowania decyzji.
- Opracować plan marketingowy firmy.
- Zaplanować zasoby niezbędne do realizacji przedsięwzięcia.
- Dobrać optymalne sposoby pozyskania zasobów.
- Zaplanować źródła pozyskania kapitału do uruchomienia firmy.
- Sporządzić bilans otwarcia firmy.
- Sporządzić prognozę wyniku finansowego po pierwszym roku działalności.
- Opracować prosty biznesplan.
- Zarejestrować firmę, wybrać odpowiedni bank.
- Dokonać ewaluacji swoich działań.
Bibliografia i źródła
Znajdują się w podstronie – PRZYDATNE LINKI