DLA NAUCZYCIELI

WebQuest jest przewidziany do zrealizowania w ciągu 3 miesięcy. Ma charakter interdyscyplinarny. Wymaga współpracy nauczycieli podstaw przedsiębiorczości  i informatyki. Na organizację pracy proponuję poświęcić 2 godziny lekcyjne z podstaw przedsiębiorczości i 2 godziny lekcyjne
z  informatyki. Następnie uczniowie pracują sami, zebrane materiały przesyłają nauczycielom zgodnie
z ustalonym podziałem pracy.Na podsumowanie i przygotowanie WebQuestu do prezentacji również proponuję przeznaczyć po dwie godziny lekcyjne.


Cel główny
Umiejętność planowania przedsięwzięć oraz zdobywania wiedzy marketingowej, finansowej, organizacyjnej w każdej dziedzinie życia.

Cele szczegółowe:
Uczeń / słuchacz potrafi:
  • Ocenić własne predyspozycje i zainteresowania oraz przeanalizować potrzeby rynku, traktując je jako przesłani wyboru działalności gospodarczej.
  • Dokonać wyboru pomysłu na działalność gospodarczą z wykorzystaniem zdobytej wcześniej wiedzy o procesie podejmowania decyzji.
  • Dokonać wyboru instytucji i zaplanować sposób z korzystania z jej usług.
  • Zdecydować o formie organizacyjno-prawnej firmy i uzasadnić jej wybór.
  • Gromadzić informacje o rynku i wykorzystać je do podejmowania decyzji.
  • Opracować plan marketingowy firmy.
  • Zaplanować zasoby niezbędne do realizacji przedsięwzięcia.
  • Dobrać optymalne sposoby pozyskania zasobów.
  • Zaplanować źródła pozyskania kapitału do uruchomienia firmy.
  • Sporządzić bilans otwarcia firmy.
  • Sporządzić prognozę wyniku finansowego po pierwszym roku działalności.
  • Opracować prosty biznesplan.
  • Zarejestrować firmę, wybrać odpowiedni bank.
  • Dokonać ewaluacji swoich działań.
    Bibliografia i źródła
    Znajdują się w podstronie – PRZYDATNE LINKI