EWALUACJA

Wymagania
 i ich poziom
Minimalny
1pkt
Rozwinięty
2pkt
Zaawansowany
3pkt
Wzorcowy
4pkt
Punkty
Wyniki poszukiwań
I badań.
Ilość i jakość wyszukanych informacji
I materiałów.
Nie zgromadzono wymaganych informacji
i materiałów koniecznych
do zrealizowania zadania.
Zgromadzono niektóre wymagane informacje
 i materiały,
 są one jednak niepełne
 i niewystarczające do zrealizowania zadania.
Zgromadzono większość wymaganych informacji
i materiałów,
ale nie wszystkie konieczne
do zrealizowania zadania.
Zgromadzono wszystkie wymagane informacje konieczne
do zrealizowania zadania.





1- 4
Zawartość merytoryczna
Dobór informacji i materiału, poprawność merytoryczna, sposób opracowania.
Duża pobieżność
w opracowaniu tematu,
źle dobrane informacje
i materiały, liczne błędy merytoryczne, brak własnych opracowań.
Poprawnie zrealizowany temat lecz brak szczegółów,
nie wykorzystano wszystkich zebranych informacji
i materiałów, nieliczne opracowania własne.
Opracowany temat, zawiera szczegółowe informacje, wykorzystano większość zebranych informacji
i materiałów, zawiera własne opracowania.
Obszerne
 i wyczerpujące omówienie tematu, logiczne wykorzystanie zebranych informacji
 i materiałów, liczne własne opracowania.






1- 4
Sposób prezentacji efektów pracy i ogólne wrażenia estetyczne. Styl i forma prezentacji.
Prezentacja nieatrakcyjna, nieuporządkowana
i nieadekwatna
do treści, trudna
w odbiorze, nieprzejrzysta
i niezrozumiała, uczniowie
nie potrafią się prawidłowo posługiwać programami prezentacyjnymi.
Mapa myśli nieczytelna.
Prezentacja nieciekawa, niedostatecznie uporządkowana tylko częściowo dostosowana
do treści, mało przejrzysta
 i czasami niezrozumiała, uczniom brak biegłości
w posługiwaniu się programami prezentacyjnymi. Mapa myśli zawiera część zagadnień dotyczących tematu.
Ciekawa prezentacja, dobrze uporządkowana dostosowana
do treści, przejrzysta
 i zrozumiała, uczniowie dobrze posługują się programami prezentacyjnymi.
Mapa myśli zawiera wszystkie zagadnienia dotyczące tematu,
ale nie są one rozbudowane.
Atrakcyjna prezentacja, ciekawe podejście
do zagadnienia, wysoko uporządkowana, przejrzysta, logiczna i łatwa
w odbiorze, adekwatna
do przedstawianych treści, uczniowie biegle posługują się programami prezentacyjnymi. Mapa myśli zawiera wszystkie zagadnienia dotyczące tematu, zagadnienia
są rozbudowane.









1- 4
Poprawność
 i jakość wykonania strony WWW.
Przejrzystość, czytelność, intuicyjna nawigacja, szata graficzna, jakość elementów graficznych etc.
Strona nieestetyczna
i źle sformatowana, uboga, brak elementów graficznych.
Strona dość przejrzysta, niepoprawny dobór kolorów, uboga ilość grafiki i skąpe formatowanie.
Strona ciekawa graficznie, prawidłowy  dobór kolorów, dość łatwa nawigacja, prawidłowo uporządkowane poszczególne działy.
Bardzo dobrze zaprojektowana strona, przejrzysta, czytelna, łatwa nawigacja, atrakcyjna wizualnie.






1- 4
Poprawność
 i jakość wykonania filmu .
Merytoryczna zawartość scenariusza, jakość wykonania, jakość wyświetlania.
Scenariusz zawiera błędy merytoryczne. Film nie nadaje się
do prezentowania.
Scenariusz nie zawiera błędów merytorycznych, ale jest nieciekawy,
nie uwzględnia wszystkich koniecznych elementów zagadnienia.
Film nadaje się
do prezentacji
po poprawkach.
Scenariusz nie zawiera błędów merytorycznych, jest dobry,
uwzględnia prawie wszystkie koniecznych elementów zagadnienia.
Film nadaje się
do prezentacji.
Scenariusz jest ciekawy
 i atrakcyjny
uwzględnia wszystkie elementy zagadnienia.
Film jest atrakcyjny
i ciekawy.




1- 4
Koordynacja działań
i zespołowość podczas pracy nad zadaniem.
Umiejętność współpracy
w grupie.
Całkowity brak współpracy uczniów
z partnerami i/lub grupą, poszczególni uczniowie
nie uczestniczą
w realizacji wszystkich aspektów zadania, kolejne kroki nie
są wykonywane dokładnie
i terminowo.
Uczniowie
w niepełny sposób współpracują
z partnerami
 i grupą,
 nie wszyscy uczniowie uczestniczą
w realizacji wszystkich aspektów zadania,
kolejne kroki
są wykonywane częściowo
 i nie zawsze terminowo.
Uczniowie dobrze współpracują
 z partnerami
 i grupą, większość uczniów uczestniczy
w realizacji wszystkich aspektów zadania, kolejne kroki wykonywane
są dokładnie,
ale nie zawsze terminowo.
Bardzo dobra współpraca całej grupy, wszyscy uczniowie uczestniczą
w realizacji wszystkich aspektów zadania, kolejne kroki wykonywane
są dokładnie
 i terminowo.







1- 4


OCENA
Ilość punktów
CELUJĄCA
20-19
BARDZO DOBRA
18-17
DOBRA
16-13
DOSTATECZNA
12-10
DOPUSZCZAJĄCA
9-5
NIEDOSTATECZNA
4-0