Wymagania i ich poziom | Minimalny 1pkt | Rozwinięty 2pkt | Zaawansowany 3pkt | Wzorcowy 4pkt | Punkty |
Wyniki poszukiwań I badań. Ilość i jakość wyszukanych informacji I materiałów. | Nie zgromadzono wymaganych informacji i materiałów koniecznych do zrealizowania zadania. | Zgromadzono niektóre wymagane informacje i materiały, są one jednak niepełne i niewystarczające do zrealizowania zadania. | Zgromadzono większość wymaganych informacji i materiałów, ale nie wszystkie konieczne do zrealizowania zadania. | Zgromadzono wszystkie wymagane informacje konieczne do zrealizowania zadania. | 1- 4 |
Zawartość merytoryczna Dobór informacji i materiału, poprawność merytoryczna, sposób opracowania. | Duża pobieżność w opracowaniu tematu, źle dobrane informacje i materiały, liczne błędy merytoryczne, brak własnych opracowań. | Poprawnie zrealizowany temat lecz brak szczegółów, nie wykorzystano wszystkich zebranych informacji i materiałów, nieliczne opracowania własne. | Opracowany temat, zawiera szczegółowe informacje, wykorzystano większość zebranych informacji i materiałów, zawiera własne opracowania. | Obszerne i wyczerpujące omówienie tematu, logiczne wykorzystanie zebranych informacji i materiałów, liczne własne opracowania. | 1- 4 |
Sposób prezentacji efektów pracy i ogólne wrażenia estetyczne. Styl i forma prezentacji. | Prezentacja nieatrakcyjna, nieuporządkowana i nieadekwatna do treści, trudna w odbiorze, nieprzejrzysta i niezrozumiała, uczniowie nie potrafią się prawidłowo posługiwać programami prezentacyjnymi. Mapa myśli nieczytelna. | Prezentacja nieciekawa, niedostatecznie uporządkowana tylko częściowo dostosowana do treści, mało przejrzysta i czasami niezrozumiała, uczniom brak biegłości w posługiwaniu się programami prezentacyjnymi. Mapa myśli zawiera część zagadnień dotyczących tematu. | Ciekawa prezentacja, dobrze uporządkowana dostosowana do treści, przejrzysta i zrozumiała, uczniowie dobrze posługują się programami prezentacyjnymi. Mapa myśli zawiera wszystkie zagadnienia dotyczące tematu, ale nie są one rozbudowane. | Atrakcyjna prezentacja, ciekawe podejście do zagadnienia, wysoko uporządkowana, przejrzysta, logiczna i łatwa w odbiorze, adekwatna do przedstawianych treści, uczniowie biegle posługują się programami prezentacyjnymi. Mapa myśli zawiera wszystkie zagadnienia dotyczące tematu, zagadnienia są rozbudowane. | 1- 4 |
Poprawność i jakość wykonania strony WWW. Przejrzystość, czytelność, intuicyjna nawigacja, szata graficzna, jakość elementów graficznych etc. | Strona nieestetyczna i źle sformatowana, uboga, brak elementów graficznych. | Strona dość przejrzysta, niepoprawny dobór kolorów, uboga ilość grafiki i skąpe formatowanie. | Strona ciekawa graficznie, prawidłowy dobór kolorów, dość łatwa nawigacja, prawidłowo uporządkowane poszczególne działy. | Bardzo dobrze zaprojektowana strona, przejrzysta, czytelna, łatwa nawigacja, atrakcyjna wizualnie. | 1- 4 |
Poprawność i jakość wykonania filmu . Merytoryczna zawartość scenariusza, jakość wykonania, jakość wyświetlania. | Scenariusz zawiera błędy merytoryczne. Film nie nadaje się do prezentowania. | Scenariusz nie zawiera błędów merytorycznych, ale jest nieciekawy, nie uwzględnia wszystkich koniecznych elementów zagadnienia. Film nadaje się do prezentacji po poprawkach. | Scenariusz nie zawiera błędów merytorycznych, jest dobry, uwzględnia prawie wszystkie koniecznych elementów zagadnienia. Film nadaje się do prezentacji. | Scenariusz jest ciekawy i atrakcyjny uwzględnia wszystkie elementy zagadnienia. Film jest atrakcyjny i ciekawy. | 1- 4 |
Koordynacja działań i zespołowość podczas pracy nad zadaniem. Umiejętność współpracy w grupie. | Całkowity brak współpracy uczniów z partnerami i/lub grupą, poszczególni uczniowie nie uczestniczą w realizacji wszystkich aspektów zadania, kolejne kroki nie są wykonywane dokładnie i terminowo. | Uczniowie w niepełny sposób współpracują z partnerami i grupą, nie wszyscy uczniowie uczestniczą w realizacji wszystkich aspektów zadania, kolejne kroki są wykonywane częściowo i nie zawsze terminowo. | Uczniowie dobrze współpracują z partnerami i grupą, większość uczniów uczestniczy w realizacji wszystkich aspektów zadania, kolejne kroki wykonywane są dokładnie, ale nie zawsze terminowo. | Bardzo dobra współpraca całej grupy, wszyscy uczniowie uczestniczą w realizacji wszystkich aspektów zadania, kolejne kroki wykonywane są dokładnie i terminowo. | 1- 4 |
OCENA | Ilość punktów |
CELUJĄCA | 20-19 |
BARDZO DOBRA | 18-17 |
DOBRA | 16-13 |
DOSTATECZNA | 12-10 |
DOPUSZCZAJĄCA | 9-5 |
NIEDOSTATECZNA | 4-0 |