PROCES

            
    Procedury ogólne dla wszystkich grup zadaniowych:  
    1. Będziecie pracować w grupach kilkuosobowych.
    2. W każdej grupie wybierzcie lidera, odpowiedzialnego
      za przebieg Waszych badań i wybieranie informacji, które zamieścicie w opracowaniu.
    3. Pozostali uczniowie zajmą się wyszukiwaniem informacji,
      a później tworzeniem opracowania w formie prezentacji multimedialnej lub mapy myśli, strony WWW lub filmu.
    4. Przy wyszukiwaniu informacji możecie korzystać ze stron, które znajdują się w podstronie Przydatne linki lub znaleźć inne źródła informacji.
    5. Przy tworzeniu opracowania dbajcie o poprawność ortograficzną i stylistyczną.
    6. Prace podzielcie między siebie sprawiedliwie. Pamiętajcie, że jeśli wszyscy będziecie pracować na miarę Swoich możliwości, to opracowanie wykonacie szybciej i lepiej.
    Procedury szczegółowe dla poszczególnych grup zadaniowych:


    Zadanie 1. ( realizują 2 osoby)
    Waszym zadaniem będzie przygotowanie banku pomysłów na firmę oraz dowiedzieć się jak tworzy się strategię firmy. W tym celu należy:
    • zapytać o to waszych kolegów w szkole,
    • przeprowadzić wywiady z przedsiębiorcami w waszej dzielnicy lub mieście,
    • wyszukać informacje w Internecie,
    • spisać wszystkie pomysły.
    Zadanie 2. ( realizują 4 osoby)
    Waszym zadaniem będzie zebranie informacji na temat planowania bazy ekonomicznej firmy oraz planowania jej finansów. W tym celu:
    Zadanie 3. (realizuje 12 osób)
    Waszym zadaniem jest zgromadzenie wszystkich dostępnych informacji dotyczących drogi od pomysłu do rejestracji firmy. W tym celu należy:
    •  Wyszukać informacje w Internecie.
    • Zapoznać się z informacjami zawartymi na stronie CEIDG.
    •  Odwiedzić:
             a) wybrany bank
             b) Urząd Skarbowy,
             c) Urząd Statystyczny,
             d) Referat Ewidencji Działalności Gospodarczej w Urzędzie Miasta,
             e) ZUS.
    Przed odwiedzeniem wyżej przedstawionych instytucji przygotujcie się do rozmowy, np. zaplanujcie listę pytań. W każdej z tych instytucji powinniście:
    • umówić się na spotkanie z właściwym pracownikiem,
    • przedstawić cel wizyty,
    • poprosić o przygotowanie materiałów,
    • przeprowadzić rozmowę według przygotowanej wcześniej listy pytań,
    • zapytać o możliwość sfilmowania wizyty.
    Grupa ta dzieli się na 6 podgrup.
    Podgrupa 1 wyszukuje informacje w Internecie.
    Podgrupy 2 odwiedza wybrany bank.
    Podgrupa 3 odwiedza US.
    Podgrupa 4 odwiedza Urząd Statystyczny.
    Podgrupa 5 odwiedza Referat Ewidencji Działalności Gospodarczej w Urzędzie Miasta.
    Podgrupa 6 odwiedza ZUS.
    W skład każdej podgrupy od 2-6 wchodzi osoba, która przeprowadza wywiad i osoba, która filmuje spotkanie.